Hlavní obsah
Vítězky letošního ročníku Miss dětských domovů 2011 Foto: Radek Vráblík

Bývalý Favorit stále nevyplatil lednové mzdy

Na vyplacení lednové mzdy zatím marně čeká všech šedesát zaměstnanců bývalého slavného výrobce jízdních kol, rokycanského Favoritu. Firmu, která zkrachovala v roce 2001, sice loni v prosinci za 25,5 miliónu odkoupila česká společnost Bike Technology&Public Relations, naděje pracovníků na stabilizaci situace se tak ale zatím příliš nenaplňují.

Vítězky letošního ročníku Miss dětských domovů 2011 Foto: Radek Vráblík
Bývalý Favorit stále nevyplatil lednové mzdy

Ředitel rokycanského závodu Jan Lenický potvrdil, že lidé z lednové výplaty ještě nedostali ani korunu. Krajním termínem přitom byl 28. únor. "Tento týden by snad mohli dostat zálohu. Jak velkou, to ukáže až to, jaké budeme mít obchodní úspěchy," prohlásil ředitel, podle něhož celou mzdu zaměstnanci obdrží snad do dvou týdnů. "Prosincová výplata byl vyplacena v termínu," dodal.

O kapitálu a sezóně

Důvodem současných problémů je podle Lenického nedostatek provozního kapitálu. "S tím se ale na počátku roku potýká většina firem vyrábějících kola. Není totiž sezóna. Ta začíná v březnu, v září přichází pravidelně pokles, následuje předvánoční oživení a opět stagnace," vysvětlil ředitel.

Z výrobních linek rokycanské společnosti nyní sjíždí kolem stodeseti kol denně, což zhruba odpovídá stavu před převzetím firmy. Majitel Bike Technology&Public Relations Josef Kozumplík přitom v prosinci uváděl, že by zde od února mohla denní produkce stoupnout na 200 až 300 kol, tedy na úroveň roku 1989. "Není vyloučeno, že se při dostatku zakázek na tuto úroveň skutečně dostaneme," podotkl Lenický.

Počet zaměstnanců v bývalém Favoritu od listopadu klesl z pětaosmdesáti na šedesát. "Nejedná se však o propouštění," upozornil ředitel. "Část lidí přešlo do vyčleněného obchodního oddělení, několik jich odešlo samo. Naopak je ale možné, že budeme přibírat deset až patnáct pracovníků do výroby," dodal.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků