Hlavní obsah

Agrární komora půjde po řetězcích vlastními kontrolami

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

ČESKÁ REPUBLIKA

Agrární komora chce od konce září začít kontrolovat obchodní řetězce, zda neprodávají prošlé masné a mléčné výrobky. Když najdou prošlý výrobek, nahlásí to inspekci. Šéf komory Jan Veleba to zdůvodnil tím, že řetězce ani po aférách s prošlými potravinami situaci příliš nezlepšily.

Článek

Dohledové instituce, například Státní zemědělská a potravinářská inspekce, to podle Veleby vítají. Nemají prý samy kapacity na kontrolování všeho a všech.

"Skupiny budou odborně proškoleny a při kontrolách se zaměří na kvalitu potravin, trvanlivost, ale především na správné značení. To je nejčastější prohřešek například u dováženého mraženého masa," dodal Veleba.

Řetezce se nebojí

Obchodníci se kontrol Agrární komory, které proti řetězcům a jejich obchodní politice často vystupuje, neobávají.

"V České republice dále existuje několik státních inspekčních orgánů, které provádějí kontrolu kvality zboží v maloobchodních prodejnách. Přesto vítáme jakékoliv další iniciativy v této oblasti, včetně aktivit Agrární komory. Předpokládáme, že kontroly Agrární komory se zaměří jak na velké sítě maloobchodních prodejen, tak i na menší maloobchodníky," řekl Novinkám ke kontrolám mluvčí společnosti Ahold, která provozuje Alberty a Hypernovy, Libor Kytýr. Připomenul, že zboží kontroluje i sama společnost.

Podobně se ke kontrolám postavilo i Tesco. "Máme důkladně propracovaný vlastní systém kontrol od výroby, přes distribuci až po vystavení zboží v obchodě. Zároveň několikrát za den provádíme v našich prodejnách nezávislé testy zaměřené na kvalitu zboží," řekla mluvčí Teska Jana Matoušková. Podle ní kontroly naopak přispějí k tomu, aby se zvýšila kvalita potravin.

Agrární komora chce sledovat všechny výrobky bez ohledu na to, z jaké země pocházejí. Agrární komora chce ale také současně spustit kampaň, která bude propagovat české výrobky.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám