Nabídka penty byla mnohem vyšší než byli ochotni dát ostatní zájemci. například konsorcium PPF a J&T nabízelo 1,7 miliardy.

"Nakonec jsme respektovali rozhodnutí minulé vlády i kritéria výběrového řízení a souhlasili jsme s prodejem vítězi, tedy společnosti Oakfield," uvedl Topolánek.

Vedení Penty již dříve oznámilo svůj záměr v Aeru zachovat vývoj a výrobu letadel, leteckých komponentů a záměr spolupracovat s mezinárodními firmami. Dalším záměrem investora je výstavba letiště Vodochody. To je podle mnohých hlavní důvod, proč se mnohé společnosti o Aero zajímaly.

"Naším prvním krokem bude kompletní kapitálová restrukturalizace společnosti, která zahrnuje zejména navýšení základního kapitálu o zhruba deset miliard korun a která umožní uskutečnit další kroky zaměřené na obchod, marketing a provoz. Dalším důležitým cílem podnikatelského záměru je navázat na dosavadní, nejen smluvní, vztahy Aera s Armádou České republiky a dále je rozvinout," prohlásil letos v únoru spolumajitel Penty Marek Dospiva.

Pozemky u Ruzyně

Vláda tlačila na Pentu v otázce prodeje pozemků u letiště v Ruzyni. To sice má nový terminál za devět miliard korun, ale Penta vlastní pozemky pro výstavbu nové dráhy. "Jednání se státem stále probíhají, chceme vládě vyjít vstříc, otázkou je pouze cena," řekla mluvčí Penty Jana Studničková.

O Aero se ucházely společnosti Slovácké strojírny, HTC Holding, Aero Kilcullen Consortium, Benson RPG, Český letecký průmysl, Eco-Investment, Oakfield a konsorcium firem PPF a J&T. Privatizaci Aera vláda v polovině letošního března přerušila kvůli snaze zájemců vybudovat z tamní dráhy mezinárodní letiště.