Podle nedělního vyjádření hejtmana Ústeckého kraje Jiřího Šulce (ODS) pro Právo je ale již zajištěna od pondělí 11. září doprava pro dvanáct z celkem patnácti oblastí kraje, tedy 75 procent všech linek.

"Ve zbývajících třech bude lidem k dispozici příležitostná bezplatná doprava, která by se měla přibližně do čtrnácti dní změnit na klasickou linkovou přepravu. Stoprocentně tedy ještě není zajištěna doprava v oblastech Štětska, Krupky a Českého středohoří," řekl Šulc. V pondělí 11. září zřejmě nevyjedou autobusy například ve směru na Bílinu. České dráhy v této souvislosti posilí své spoje v problematických oblastech jako je například Chomutovsko.

Starosta Telnice na Ústecku Jaroslav Doubrava (KSČM), který si stěžoval na víkendové zmatky v dopravě, pro jistotu zajistil na pondělí 11. září hasičskou skříňovou avii pro obyvatele obce. "Osvědčila se již v srpnu, kdy čtyři dny nejezdil Dopravní podnik Ústeckého kraje a lidé s ní jezdili k nejbližší zastávce městské hromadné dopravy," vysvětlil Doubrava.

Vytížené linky

Operátoři bezplatné telefonní linky 800 876 011, kterou kraj zřídil kvůli krizi v dopravě, o víkendu nestačili zvedat telefony a vyřizovat dotazy na autobusové spojení. Provizorní jízdní řády, které jsou neustále aktualizovány, najdou cestující i na internetových stránkách krajského úřadu www.kr-ustecky.cz.

Zmatky v autobusové dopravě na severu Čech jsou důsledkem krize, po které v pátek skončil s provozováním asi dvou tisíc spojů Dopravní podnik Ústeckého kraje (DPÚK), který měl s krajem dlouhodobé spory o úhrady ztrátových spojů a v srpnu na čtyři dny zastavil dopravu. Nahradit ho měla sesterská společnost ČSAD Česká Lípa, s níž ale hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc minulý týden rozvázal smlouvu a začal podepisovat smlouvy s novými dopravci.

Ředitel DPÚK Pavel Knecht v reakci na spor s Ústeckým krajem odstoupil v pátek večer z funkce. Právě s ním by nyní měli začít jednat krajem nově nasmlouvaní dopravci, zda mohou zajíždět například na ústecké autobusové nádraží. "Bude to pro ně ale asi složité, protože mají platit třicet korun za vjezd a stejnou částku za výjezd z nádraží za každý autobus. To je dost," řekl Šulc.

Komplikace také mohou čekat ty cestující, kteří přejíždějí z Ústeckého do Středočeského kraje, na jejichž hranici některé linky končí. Na prodloužení linek zatím nemají dopravci vydány licence.