V současné době má pošta 11 poboček v různých obchodních centrech po celé republice. Např. v Praze 10 v Intersparu, v Mostu v Tescu, v Liberci v Hypernově a v Karviné v Hypernově.

"Pokud chce pošta obstát ve stále silnějším konkurenčním boji a také dokázat, že skutečně patříme do každé rodiny, musíme  se přizpůsobit měnícímu se životní stylu našich zákazníků, " dodal Mravinac.

Česká pošta se v poslední době snaží dokázat zákazníkům, že má na trhu své místo. S nástupem elektronické pošty musela těžiště své činnosti posunout. Například mnozí mladí lidé mnohdy vůbec služeb pošty nepoužívají.

Kromě e-mailů konkurují poště i banky, lidé už nenosí na poštu každou složenku, ale využívají příkazy a elektronické bankovnictví.

Poštu kritizuje Bérová i Český telekomunikační úřad

Pošta se ale poslední dobou musela vypořádat s kritikou státních úředníků. "Je třeba, aby na poštu přišli noví lidé, noví manažeři, kteří nebudou tak úplně těmi tradičními pošťáky, ale budou mít více smyslu pro obchod a pro péči o zákazníka," prohlásila již dříve ministryně informatiky Dana Bérová.

Česká pošta by měla poskytnout vetší komfort svým zákazníkům. Tvrdí to ve své zprávě Český telekomunikační úřad, jenž hodnotil počínání pošty v posledních dvou letech. Lidé by měli od pošty získávat více informací. Pošta se podle úřadu mnohdy chová jako před několika desítkami let. [celá zpráva]