Do roku 2008 chtějí ČD investovat do regionálních vlaků 2,5 miliardy korun. Peníze vezmou z vlastních zdrojů, částečně budou ale nové vlaky financovat leasingem a z programu ministerstva dopravy na podporu obnovy kolejových vozidel. Příměstské vlaky budou ČD letos hradit z úvěru od sdružení evropských železnic Eurofima, k němuž vláda ve středu schválila záruku. Úvěr bude ve výši 30 miliónů eur (855 miliónů korun).

Prototyp nové soupravy Regionova, kterou vyrábí firma Pars Šumperk, jezdí nyní ve zkušebním provozu na tratích kolem Kladna. Od dubna by ČD měly postupně začít přebírat zhruba dvě až tři nové vlaky měsíčně. Do konce roku by tak měla být v provozu alespoň jedna Regionova v každém kraji. V následujících třech letech by ČD chtěly takto zmodernizovat více než stovku motoráčků.

Moderních vagonů se dočká také dálková doprava. Siemens drahám letos dodá 11 vozů první a 15 vozů druhé třídy. Vozy budou schopny jezdit až 200 kilometrů v hodině a na tuto rychlost by v budoucnu Správa železniční dopravní cesty mohla upravit některé koridorové úseky v ČR. Do konce roku ČD získají také 12 nových lůžkových vozů.

Za celý rok tak uvedou ČD do provozu padesátku nových či modernizovaných vozidel pro osobní dopravu. Dráhy mají nyní asi 4500 osobních vlaků, 95 elektrických vlaků a dalších asi 790 motoráčků. Průměrné stáří vozového parku Českých drah je 25 let. Kromě toho disponují 36 000 nákladními vagony a víc než 2000 lokomotivami.