"Rok 2006 je rok s velkým reklamním potenciálem. V příštím roce se totiž konají tři velké sportovní akce - mistrovství světa v hokeji a fotbale a zimní olympijské hry. Navíc Českou republiku čekají volby, to s sebou vždy přináší dobré zprávy o výkonnosti české ekonomiky. A to vše je hnacím motorem investic do reklamy," uvedl na čtvrtečním semináři pro novináře marketingový ředitel ArboMédia Štěpán Wolde.

Největší část výdajů, přes 48 procent, bude směřovat do televizí. Podle ArboMédia by to mělo být 8,92 miliardy, tedy o 330 miliónů korun více než letos. Na druhém místě je tisk, výdaje na reklamu v něm by měly činit 6,27 miliardy korun.

Podle Woldeho povede koncentrace vlastnictví televizí k tomu, že velké společnosti jako CME (stoprocentní majitel Novy) a MTG (padesátiprocentní majitel Primy) mohou začít více kupovat menší kabelové kanály a tím posílí svou pozici.

Opevní se televizní trh a každý další nový hráč na televizním poli bude mít vstup na trh o to těžší. Vzhledem k rozkolísané sledovanosti, kdy letos v září Primě stoupla sledovanost na úkor Novy, budou muset být reklamní inzerenti v příštím roce operativnější při plánování, kam umístit své reklamních investice.