Pesa Bydgoszcz dodá všech sedm souprav v druhé polovině roku 2021, jezdit mají od prosince uvedeného roku. RegioJet loni vyhrál v Ústeckém kraji soutěž na provozování regionálních spojů. Regionální dopravě zatím dominují České dráhy. Zčásti to je vinou pomalé liberalizace železniční dopravy, zčásti ale i menší výnosností regionální dopravy třeba ve srovnání s hlavní trasou Praha–Ostrava.

„Dokázali jsme Ústeckému kraji nabídnout nové moderní elektrické soupravy a zvítězit v poptávkovém řízení s nejlepší cenou. Je to i díky tomu, že provoz nových elektrických souprav bude úspornější a zároveň také výrazně šetrnější k životnímu prostředí,“ uvedl majitel RegioJetu Radim Jančura.

Interiér vlaku Pesa

Interiér vlaku Pesa Elf.eu

FOTO: Regio Jet

Podle Jančury je výhodou liberalizace na železnici fakt, že „žádný z dopravců nebude chtít být nejhorší, nejšpinavější a nejpomalejší”.

ČTĚTE TAKÉ:
RegioJet by měl poprvé jezdit v regionech, vyhrál na tratích v Ústeckém kraji

Vlaky s kapacitou pro 110 cestujících budou vybavené klimatizací, wi-fi a elektrickými zásuvkami. V soupravách budou toalety upravené pro osoby s omezenou schopností pohybu a umožní přepravu dětských kočárků a jízdních kol.

RegioJet a Ústecký kraj podepsaly smlouvu na dalších deset let. Poptávkové řízení bylo vypsáno na dotované tratě Ústí nad Labem–Štětí, Děčín–Ústí nad Labem-Střekov, Most–Žatec, Most–Bílina, Ústí nad Labem–Most a Teplice v Čechách–Litvínov.

RegioJet v soutěži porazil České dráhy, jež byly dosavadním provozovatelem poptávaných tratí, dále soukromníky Arriva a Leo Express.