Sezonními výprodeji si prodejci uvolňují místo ve skladech, aby mohli nakoupit nové zboží. „Slevy, které počítáme z doporučených maloobchodních cen nebo cen při zahájení prodeje, dosáhnou až 80 procent,“ uvedl marketingový ředitel CZC.cz Milan Duda. Největšími trháky výprodejů mají být mobilní telefony, notebooky, televize, herní konzole či audio.

V Datartu potrvají výprodeje do půle ledna. „Výrobky budeme postupně přidávat a nabídku top produktů obměňovat,“ dodala mluvčí Iva Pavlousková.

Také v e-shopu Alza.cz se nejvyšší slevy budou pohybovat kolem 80 procent. „Povánoční výprodeje běží od 25. prosince. Končí podle toho, jaký je zájem o produkty a kdy se vyprodají. Nejpozději však do konce ledna,“ uvedl projektový manažer obchodu Jaroslav Kotápiš.

Políčeno na lidi obdarované hotovostí

Internetové obchody cílí hned po Vánocích především na ty, kteří dostali pod stromeček hotovost. Podle loňského průzkumu řetězce Albert chtějí mladí lidé do 34 let pod stromeček hlavně právě peníze. Preferuje je 44 procent z nich.

České e-shopy zažily před letošními Vánocemi rekordní období. Například největší on-line prodejce Alza.cz vykázal v pondělí 17. prosince rekordní tržby 240 milionů korun za jediný den. Poslední víkend před Štědrým dnem pak vzrostly tržby meziročně až o desítky procent na letošní rekordní hodnoty i maloobchodním řetězcům.

Lidé o víkendu končícím zlatou nedělí nakupovali především čerstvé potraviny, ale i dárky na poslední chvíli, zejména drobnou elektroniku nebo kosmetické balíčky.   
Velké obchodní řetězce se otevřou zákazníkům dnes a také ony slibují masivní slevy. Například Tesco avizovalo slevy na stovky produktů od elektroniky a oblečení po kosmetiku. Až padesátiprocentní slevu nabízí na domácí potřeby.