Jak předtím řekl Rýdl Novinkám, v sedm ráno tam nastoupily stroje „v obou směrech mezi kilometry 97 a 104”. Kvůli tomu byla doprava v obou směrech v místě svedena do jednoho pruhu.

Šest čet má podle sdělení Rýdla Novinkám pracovat ve středu a čtvrtek s maximálním nasazením. Cílem je posunout svodidla, aby se mohlo jezdit dvěma pruhy. Svodidla musí posunovat tak, aby nehrozilo nebezpečí propadu kaveren pod stavbou.

problematický úsek na D1

Problematický úsek na D1

FOTO: Luboš Pavlíček, ČTK

Na úseku dosud pracovala firma Geosan v konsorciu s italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy.  ŘSD od smlouvy odstoupilo kvůli neúměrnému zdržení prací.

ŘSD argumentovalo, že opravy nabraly dvouměsíční zpoždění a nebyly ukončeny před zimou tak, jak měly. Při opravách navíc vznikly rozsáhlé kaverny, které je potřeba zasypat.

Podle firmy Geosan ze sdružení dosavadních dodavatelů stojí za zdržením skryté překážky v podobě kolize nově budované kanalizace se stávajícím tělesem dálnice a plynovodem a dále v podobě odlišných geologických podmínek v místě založení nově budovaného mostu.