Zkušební zařízení v továrně Volkswagenu pracuje takřka bez přestávky a firma jich nemá dost, aby zabránila hromadění zásob aut, která nejsou schválená pro prodej, píše server BBC. V srpnu a září proto bude výroba pravděpodobně v některých dnech přerušena.

Od loňského září platí nová metodika měření emisí, která se mnohem víc blíží podmínkám reálného provozu a vychází ze skutečných jízdních dat získaných z celého světa. Nahrazuje metodiku, která platila od roku 1970.

Přechod na nové standardy Diess označil za výzvu. „Jen v rámci značky VW musíme ve velmi krátkém čase prověřit více než 200 modelových variant. Procedura je mnohem složitější, trvá mnohem déle a objem prací je tři až čtyřikrát větší než dříve," prohlásil.

Nový šéf Volkswagenu Herbert Diess

Nový šéf Volkswagenu Herbert Diess

FOTO: AG Volkswagen, ČTK

Ve Wolfsburgu automobilka vyrábí modely Golf, Tiguan a Touran.
Koncernový výrobce sportovních automobilů Porsche minulý týden oznámil, že kvůli přechodu na novou metodiku dočasně omezí počet modelů, které prodává v Evropě.

12 značek vozů patřících do koncernu Volkswagen
Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Commercial Vehicles, Scania, MAN

Volkswagen se stále potýká s aférou Dieselgate. Ve středu německý Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA) nařídil stáhnout 60 tisíc osobních aut Audi po celém světě. Ve vozech úřad zjistil software, který zkresloval měření emisí. Podobný problém poprvé odhalily americké úřady u vozů Volkswagen v roce 2015.

Minulý měsíc byl bývalý šéf VW Martin Winterkorn v americkém Detroitu obviněn, že chtěl záměrně oklamat regulační orgány, dodalo BBC.

Prodejům aut kmenové značky Volkswagen se ale vede dobře. Firma ve čtvrtek oznámila, že v květnu prodala tolik aut jako ještě nikdy v tomto měsíci v historii. Bylo jich 539 700, meziročně o 5,1 procenta více.