Hlavní obsah

Příprava metra D už vyšla na 805 miliónů

Příprava stavby trasy metra D, která stále nebyla zahájena, již vyšla Prahu prostřednictvím dopravního podniku (DPP) na 805 miliónů korun. Nejvíce stálo získání územního rozhodnutí pro stavbu metra. Novinářům to ve čtvrtek řekli zástupci DPP.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Náklady spojené s projektem a vydáním územního rozhodnutí byly 483 miliónů korun. Částka zahrnuje rovněž náklady na získání vyjádření EIA, v kterém je posuzován vliv stavby na životní prostředí, a kroky směřující k získání stavebního povolení. To DPP ještě nezískal. Příprava stavby spolkla dalších 133 miliónů korun a po zhruba 50 miliónech zaplatil podnik za studie a právní poradenství.

Další asi jednu miliardu korun má stát geologický průzkum, jehož zahájení plánuje podnik na třetí čtvrtletí letošního roku. Metro D z Pankráce do Písnice by předběžně mělo vyjít na 39,7 miliardy.

BEZ KOMENTÁŘE: Podívejte se na místa, kde by měly stát některé stanice metra DVideo: Novinky

Podnik potřebuje ke stavbě trasy 655 pozemků, které mají 162 vlastníků. Podnik se zatím domluvil se 14 z nich.

Právě kvůli váznoucímu výkupu pozemků plánuje DPP založit společný podnik s firmou Penta. To by umožnilo vykoupit pozemky za vyšší než odhadní ceny, což DPP ani magistrát nesmí. [celá zpráva]

Foto: Novinky.cz s použitím Mapy.cz

Mapa pražského metra včetně připravované trasy z Písnice do Vysočan.

Možné napojení na trasu C 

IPR má za úkol prozkoumat ještě možnost prodloužit následně trasu z Vysočanské dále na sever na Prosek, kde by se napojila na trasu C.

Jako první se má na lince D začít stavět část z Depa Písnice na Pankrác, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru. Metro D spojí centrum s jižní částí města.

Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chtěla na stavbu čerpat dotace z evropských fondů, peníze však nezíská. DPP nyní řeší výkup pozemků mezi Pankrácí a Písnicí. Na nové lince mají jezdit vlaky bez řidiče.

O výstavbě trasy D coby jedné z priorit metropole hovoří představitelé Prahy posledních několik desetiletí. Stavět se ale stále nezačalo.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám