Vítěz mezinárodního tendru má ČD dodat moderní, klimatizované, nízkopodlažní elektrické jednotky s kapacitou 140 až 160 míst k sezení. Vlaky mají být schopné po tuzemských tratích jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině. V provozu bude možné spojit až tři jednotky do jednoho vlaku ovládaného jedním strojvedoucím s kapacitou cca 420 až 480 míst k sezení.

Na tuzemských kolejích jezdí podobné jednotky typu RegioPanter od plzeňské Škody, jiné mají v nabídce zahraniční výrobci, jako například Stadler nebo Siemens.

„V současnosti jednáme s kraji o modelu zajištění dopravní obslužnosti na regionálních linkách po roce 2019. Připravujeme se už nyní na rychlé nasazení moderních vlaků. Ještě letos chceme vybrat dodavatele nových elektrických jednotek, se kterým uzavřeme rámcový kontrakt, a hned jak se dohodneme s kraji na zajištění dopravní obslužnosti, můžeme zadat jejich výrobu,” řekl člen představenstva ČD Miroslav Kupec.

Lidé v regionech se tak podle něj svezou moderními vlaky podstatně dříve, než kdyby s výběrem dodavatele vlaků čekali až na podpisy smluv o dopravní obslužnosti.

Bezbariérové a s wi-fi

Vozy budou mít bezbariérový nástup, podlaha vozidla bude ve výši moderních nástupišť, moderní dveře by měly být ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku. Počítá se s prostory pro umístění kočárků a osmi jízdních kol. Nebude chybět ani wi-fi a nabíječky pro elektroniku.

Svůj vozový park doplní o nové vozy také soukromý dopravce RegioJet, flotilu rozšíří o lokomotivy Bombardier a vlaky Astra.