Čtvrtletní zisk Pepsi se blíží zisku jejího největšího konkurenta Coca-Coly, která rovněž překonala očekávání investorů, když dosáhla čistého zisku 1,37 miliardy dolarů (28,7 miliardy korun). [celá zpráva]

Tržby vzrostly meziročně o 4,3 procenta na 12,56 miliardy dolarů, zatímco analytici oslovení agenturou Reuters počítali pouze s 12,4 miliardy.

Ve světě se daří, v Severní Americe už méně

Firmě meziročně lehce, o jedno procento, klesly prodeje nápojářské divize na severoamerickém trhu. Do nápojové divize spadají i čaje Lipton nebo značka limonád Mountain Dew. Nicméně tento pokles zpomalil oproti předchozím dvěma čtvrtletím, kdy prodeje klesaly minimálně o tři procenta.

Naopak se Pepsi daří na světových trzích. V Latinské Americe prodeje stouply o 14 procent, v regionu Evropa a Subsaharská Afrika o 15 procent a v regionu Blízký východ a severní Afrika o sedm procent.

Pepsi i její konkurent Coca-Cola se v poslední době snaží do nabídky přidávat čaje, kávové nápoje a nízkokalorické nebo nekalorické varianty sycených limonád. Coca-cola například v loňském roce koupila mexickou značku perlivé vody Topo Chico.