„Není možné mít prostředí, kde naši spotřebitelé nemohou věřit tomu, co vidí na internetu,“ nechal se slyšet Keith Weed z oddělení marketingu Unilever.

Podle něj je ve vlastním zájmu technologických společností, aby začaly jednat dříve, než „inzerenti přestanou inzerovat“. Firmy nemohou nadále podporovat internetový reklamní průmysl, v němž se daří extremistickému obsahu, „fake news”, zneužívání dětí, rasismu nebo sexismu.

Inzerce generuje desítky miliard ročně

Unilever se zavázal, že nebude investovat peníze do platforem, které dostatečně nechrání děti nebo rozdělují společnost. Dále slíbil, že bude investovat výhradně do platforem, které pozitivně přispívají společnosti.

Kromě toho firma hodlá bojovat proti „genderovým stereotypům“ v reklamách a spolupracovat pouze se společnostmi, které vytvářejí „odpovědnou digitální infrastrukturu“.

Google podle údajů agentury eMarketer za rok 2017 získal z reklam 4,4 miliardy liber (126 miliard korun). Facebook pak na inzerci vydělal 1,1 miliardy liber (31 miliard korun). Podle expertů na digitální média by se k Unileveru museli přidat i další inzerenti, aby to technologické společnosti přimělo ke změně chování, doplnila BBC.