„Naše novoroční předsevzetí: Chceme se vzdát cigaret", píše se v reklamě, která kuřákům radí navštívit webové stránky s informacemi, jak přestat kouřit, anebo jaké alternativy k tabáku jsou na trhu.

Do vývoje těchto alternativních produktů společnost vložila 2,5 miliardy liber (téměř 72 miliard korun).

Philip Morris také požádal premiérku Theresu Mayovou o možnost tisknout přímo na krabičky cigaret informace jak přestat kouřit a jak se přeorientovat na alternativy.
Na dotaz, proč firma jednoduše nepřestane cigarety vyrábět, její mluvčí uvedl: „Snažíme se jít cestou bez cigaret tak rychle, jak můžeme. Kdybychom přestali prodávat cigarety už zítra, ostatní by zaujali naše místo."

Britští kuřáci si podle něho velmi dobře uvědomují, jaká nebezpečí kouření přináší, a chtějí více informací o možnostech, jak přestat kouřit, nebo čím cigarety nahradit.
Philip Morris nabízí na britském trhu několik alternativ včetně výrobků ze zahřívaného tabáku. V portfoliu společnosti jsou také elektronické cigarety.

Loni v červenci přišla britská vláda s plánem snížit do roku 2022 procento kuřáků v populaci z 15,5 procenta na 12 procent a připravit tak cestu k nekuřácké generaci.

Řada států však bojuje i s tím, že kvůli novým druhům tabákových výrobků může přijít o miliardy do rozpočtu. To je i případ České republiky, kde „nehořící cigareta” zatím nepodléhá na rozdíl od klasických cigaret spotřební dani. [celá zpráva]