Hlavní obsah

Z mobilu nakupuje už skoro pětina Čechů

Novinky, tov

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Češi si stále více zvykají nakupovat pomocí mobilních telefonů, a to od výběru zboží až po zaplacení. Oproti loňsku vzrostl podíl lidí s touto zkušeností o polovinu. Stejným tempem rostou také mobilní tržby, které podle odhadů letos mohou dosáhnout až pětiny příjmů tuzemských e-shopů. Vyplývá to z analýzy společností Seznam.cz a Acomware.

Foto: Profimedia.cz

Lidé přes mobil nakupují spíš drobnější věci, například jízdenky a vstupenky.

Článek

Nejvíce lidé přes mobil nakupují v pondělí dopoledne. Většinou jde o drobnější zboží, s jehož nákupem už mají zkušenosti. Typicky jde, vedle jízdenek či vstupenek na kulturní akce, o drobnou elektroniku či módní doplňky.

Výzkum společnosti Seznam.cz ukazuje, že si lidé postupně zvykají provést přes mobil celý nákup – od výběru až po platbu.

„Procento lidí, kteří provedou celý nákup s pomocí mobilního telefonu, vzrostlo oproti roku 2016 o polovinu. Běžně takto nakupuje už 18 procent lidí a tento rychlý růst očekáváme i v dalším roce,“ řekl Novinkám manažer konzultačního oddělení Seznam.cz Dušan Šimonovič.

Společnost Acomware odhaduje, že nákupy z mobilů v letošním roce budou tvořit asi 16 procent tržeb tuzemských e-shopů, dalších šest procent přinese nakupování v tabletech. Oproti loňskému roku tak očekává jejich zhruba 50procentní nárůst.

Alespoň jednou už celý nákup přes mobil provedlo 46 procent lidí, tři čtvrtiny pak telefon využívají při výběru zboží. Tomu se věnují zejména o víkendu, kdy zároveň tráví nejvíce času s mobilním internetem.

Rozhodnutí o nákupu pak nechávají na pondělní dopoledne, nákupní špička patří 11. hodině.

Češi přes mobil nakupují elektroniku, telefony a oblečení

Přes mobilní telefon Češi nakupují drobnou elektroniku, telefony a oblečení. Kromě nich se tímto způsobem nakupují jízdenky, letenky či nejrůznější poukázky.

„Jedná se o drobnější nákupy, které umožňují například převzetí zakoupeného zboží na prodejně či výdejně a zároveň jej při nespokojenosti může zákazník rychle a snadno vrátit. Na to se zaměřují například e-shopy s elektronikou a módními doplňky,“ komentoval trend Šimonovič.

S tím souhlasí i šéf Acomware Jan Penkala. „Většinou jde o levnější a méně objemné zboží, ale díky významnému meziročnímu růstu letos skutečně platí, že kdo nemá e-shop připravený pro mobilní nákupy, ten přichází o značnou část možných příjmů. Navíc ztrácí i důvěru zákazníků, kterou nebude jednoduché znovu získat,“ dodal.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám