Hlavní obsah

Pošta se potýká s náporem balíků, některé e-shopy ji vyřadily z nabídky

Novinky, bož

Některé internetové obchody se z důvodu vytíženosti České pošty rozhodly vyřadit dočasně její služby z nabídky. Argumentují tím, že je v tuto chvíli přetížená, a nelze tak garantovat včasné doručení zásilek do Štědrého dne. Pošta tvrdí, že doručí všechny balíky podané do 19. prosince, uznává však vysokou vytíženost i dlouhodobý problém s nedostatkem lidí.

Doručovatel České pošty bezohledně házel s balíkyVideo: Prima FTV

 
Článek

Internetový obchod s knihami Kosmas.cz uvádí, že negarantuje včasné dodání zásilek. Zákazníky navíc varuje před volbou České pošty. „Vzhledem k aktuální situaci nedoporučujeme vybírat doručení Českou poštou,” upozorňuje obchod.

E-shop Mironet je dokonce radikálnější a přikročil k vyřazení doručení Českou poštou z nabízených variant dopravy zboží. „Z důvodu vysokého vytížení přepravní společnosti Česká pošta jsme tuto možnost dopravy do Vánoc vypnuli. Česká pošta negarantuje doručení do Štědrého dne,“ informoval své zákazníky.

Méně dramaticky vnímá situaci e-shop Alza. „Na podobnou situaci jsme připraveni,” uvedla mluvčí internetového obchodu Patricie Šedivá s tím, že v tomto období roku zákazníci využívají vyzvednutí zboží na jednom z mnoha výdejních míst. „Čím blíže Štědrému dni, tím více roste zájem o jednotlivá výdejní místa,” dodala.

„Českou poštu aktuálně nevyužíváme, je to však dočasný stav,” sdělil Novinkám tiskový mluvčí Mall.cz Jan Řezáč s tím, že i Mall v tomto období vyzývá zákazníky k využívání výdejních míst. Jinak Mall služby pošty „stabilně využívá”, doplnil Řezáč.

Nápor již na konci litopadu

Tradiční předvánoční nápor poštu letos zasáhl již v polovině listopadu. Podnik tak už 20. listopadu přijal rekordních 341 848 podaných balíků, což je výrazně více než loňský rekord 328 711 balíků podaných 19. prosince. [celá zpráva]

Předvánoční provoz je každoročně nejnáročnější období pro Českou poštu
Matyáš Vitík, tiskový mluvčí České pošty

„Největší nápor v současné době zažívá přepravní uzel v pražských Malešicích. Zároveň je Praha kritickým místem jak z hlediska počtu podaných a přepravovaných zásilek, tak z hlediska počtu zaměstnanců,” sdělil Novinkám mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

„Letošní předvánoční provoz opět posune hranici přepravených vánočních dárků. Během standardního měsíce, například května, bylo denní podání v pracovních dnech 152 tisíc balíků,” uvedl dále Vitík.

Pošta hledá brigádníky, jednoho musela vyhodit

Podnik se podle něj navíc v posledních letech potýká s nedostatkem pracovníků. „Česká pošta pro předvánoční provoz shání zhruba tři tisíce brigádníků. S náborem jsme začali již na přelomu září a října. Předvánoční provoz je každoročně nejnáročnější období pro Českou poštu tím, že lidé si stále více objednávají dárky přes e-shopy,” zdůraznil mluvčí.

„I proto jsme s náborem brigádníků začali již koncem září tak, abychom na špičku byli připraveni a všechny zásilky stihli doručit,” uzavřel Vitík.

S jedním z brigádníků se přitom pošta musela nedávno rozloučit, protože ho v obci Strání na Uherskohradišťsku svědek natočil, jak z dodávky bezohledně vyhazuje balíky.

Lidé zpoždění doručování zásilek v tomto období komentují například na sociálních sítích. Není výjimkou, že zásilka v rámci jednoho města putuje týden. Někdy je problém s vyskladňováním a odesíláním ze strany e-shopu, jindy dochází ke zdržení během přepravy a v meziskladech.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám