Článek
Internetový obchod s knihami Kosmas.cz uvádí, že negarantuje včasné dodání zásilek. Zákazníky navíc varuje před volbou České pošty. „Vzhledem k aktuální situaci nedoporučujeme vybírat doručení Českou poštou,” upozorňuje obchod.
E-shop Mironet je dokonce radikálnější a přikročil k vyřazení doručení Českou poštou z nabízených variant dopravy zboží. „Z důvodu vysokého vytížení přepravní společnosti Česká pošta jsme tuto možnost dopravy do Vánoc vypnuli. Česká pošta negarantuje doručení do Štědrého dne,“ informoval své zákazníky.
| KOMENTÁŘ DNE: | |
|---|---|
| Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem | |
Méně dramaticky vnímá situaci e-shop Alza. „Na podobnou situaci jsme připraveni,” uvedla mluvčí internetového obchodu Patricie Šedivá s tím, že v tomto období roku zákazníci využívají vyzvednutí zboží na jednom z mnoha výdejních míst. „Čím blíže Štědrému dni, tím více roste zájem o jednotlivá výdejní místa,” dodala.
„Českou poštu aktuálně nevyužíváme, je to však dočasný stav,” sdělil Novinkám tiskový mluvčí Mall.cz Jan Řezáč s tím, že i Mall v tomto období vyzývá zákazníky k využívání výdejních míst. Jinak Mall služby pošty „stabilně využívá”, doplnil Řezáč.
Nápor již na konci litopadu
Tradiční předvánoční nápor poštu letos zasáhl již v polovině listopadu. Podnik tak už 20. listopadu přijal rekordních 341 848 podaných balíků, což je výrazně více než loňský rekord 328 711 balíků podaných 19. prosince. [celá zpráva]
Předvánoční provoz je každoročně nejnáročnější období pro Českou poštu
„Největší nápor v současné době zažívá přepravní uzel v pražských Malešicích. Zároveň je Praha kritickým místem jak z hlediska počtu podaných a přepravovaných zásilek, tak z hlediska počtu zaměstnanců,” sdělil Novinkám mluvčí České pošty Matyáš Vitík.
„Letošní předvánoční provoz opět posune hranici přepravených vánočních dárků. Během standardního měsíce, například května, bylo denní podání v pracovních dnech 152 tisíc balíků,” uvedl dále Vitík.
Pošta hledá brigádníky, jednoho musela vyhodit
Podnik se podle něj navíc v posledních letech potýká s nedostatkem pracovníků. „Česká pošta pro předvánoční provoz shání zhruba tři tisíce brigádníků. S náborem jsme začali již na přelomu září a října. Předvánoční provoz je každoročně nejnáročnější období pro Českou poštu tím, že lidé si stále více objednávají dárky přes e-shopy,” zdůraznil mluvčí.
„I proto jsme s náborem brigádníků začali již koncem září tak, abychom na špičku byli připraveni a všechny zásilky stihli doručit,” uzavřel Vitík.
S jedním z brigádníků se přitom pošta musela nedávno rozloučit, protože ho v obci Strání na Uherskohradišťsku svědek natočil, jak z dodávky bezohledně vyhazuje balíky.
Lidé zpoždění doručování zásilek v tomto období komentují například na sociálních sítích. Není výjimkou, že zásilka v rámci jednoho města putuje týden. Někdy je problém s vyskladňováním a odesíláním ze strany e-shopu, jindy dochází ke zdržení během přepravy a v meziskladech.

