„V posledních letech se trh rychle mění. Elektrobusy jsou velký trend. Jsou tiché, v místě provozu bez emisí a infrastruktura k jejich dobíjení není komplikovaná,” řekl obchodní ředitel Škoda Electric Radek Svoboda.

Škoda Electric získala v posledním roce několik kontraktů na dodávku těchto vozů do českých a slovenských měst.

To, že společnost spolupracuje s firmou Iveco, není podle Svobody žádná novinka. „V minulosti jsme společně úspěšně realizovali celou řadu projektů trolejbusů. Nyní tedy naše portfolio rozšiřujeme navíc o společné elektrobusy,” uvedl.

Nově představený model E’City je podle něj zajímavý především tím, že provedení vozidla lze snadno přizpůsobit požadavkům zákazníka, například s ohledem na možnosti nabíjení nebo na délku tratí. K dvanáctimetrové variantě brzy přibude také kratší desetimetrová a dlouhá osmnáctimetrová verze.

Boj proti emisím

Na konci letošního září podepsala Škoda Electric kontrakt na dodávku jedenácti těchto nových elektrobusů do Českých Budějovic. Od března letošního roku slouží v systému hromadné dopravy deset vozidel stejného typu v severomoravském Třinci. Další tyto autobusy zamíří na Slovensko.

Autobusy na alternativní pohon jako elektřina nebo plyn se prosazují proti tradiční naftě v řadě evropských měst v souvislosti s bojem proti emisím oxidu uhličitého.

Elektrobusy testuje například také pražský dopravní podnik. Jedná se o model od firmy SOR Libchavy, který je možné dobíjet ve vozovně i v zastávce s pomocí trolejí.