„Konkrétně spotřebu nafty ovlivňuje makroekonomický ukazatel HDP z 80 procent,” řekl Loula. Podle zpřesněných dat Českého statistického úřadu vzrostl ve druhém čtvrtletí hrubý domácí produkt ČR meziročně o 4,7 procenta. [celá zpráva]

Podle Louly díky rostoucí ekonomice stoupají mimo jiné výkony odvětví náročných na spotřebu nafty, vliv má i růst mezinárodní kamiónové dopravy s tankováním v Česku. Na naftu jezdí i naprostá většina autobusů.

„Pokračuje také dovoz ojetých aut i v naftovém provedení,” doplnil Loula.

U prodejů nových aut se přitom již ukazuje odklon Čechů od nafty k benzínu, kde zřejmě svou roli sehrála aféra Dieselgate Volkwagenu. [celá zpráva]

Škoda Auto tento týden oznámila, že v příštích letech přestane vyrábět naftové verze menších modelů. [celá zpráva]

Podle údajů ČAPPO spotřeba benzinu od roku 2003 klesla o čtvrtinu. V posledních třech až čtyřech letech se však tento pokles zastavil. Spotřeba nafty od roku 2003 naopak stoupla více než o polovinu.

Podle aktuálních dat ministerstva průmyslu bylo na konci letošního června v tuzemsku 3931 veřejně přístupných benzínových pump. Česká republika v evropském kontextu dlouhodobě vede v ukazatelích počtu čerpacích stanic na  jednoho obyvatele nebo v četnosti pump na dálnicích.