Pod Nestlé nyní patří značky jako KitKat, Maggi nebo Nescafé. Švýcarská nadnárodní společnost uvedla, že díky akvizici vstoupí na trh rostlinných potravin. Ten podle odhadů firmy bude jen v USA do roku 2020 generovat tržby okolo pěti miliard dolarů (108 miliard korun) ročně.

„Ve Spojených státech zažíváme příklon zákazníků ke spotřebě proteinů rostlinného původu,“ uvedl v prohlášení šéf Nestlé USA Paul Grimwood.

Cenu transakce firmy nezveřejnily.

Vegetariánské potraviny v hlavním proudu

Kalifornská firma Sweet Earth se specializuje na výrobu burgerů, sendvičů a burritos s vegetariánskou náplní, která se podobá masu. Bezmasé napodobeniny šunky, slaniny nebo salámů dělá hlavně z tofu, čočky a fazolí.

Podle šéfky Sweet Earth Kelly Swettové prodej Nestlé naznačuje, že se vegetariánské potraviny stávají součástí hlavního proudu na trhu s jídlem. Jejich výrobky se nyní prodávají v síti největších řetězců jako Walmart nebo Kroger i v síti obchodů Whole Foods, nedávno převzaté největším internetovým obchodem světa Amazonem.

Letos v červnu koupilo Nestlé také podíl v americké firmě na rozvoz hotového jídla Freshly.