Nejhůře v testech dopadlo Audi A8 L 4.2 TDI, které produkovalo 1422 miligramů oxidů dusíku na kilometr a normu Euro 6, která počítá s emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr, tak překročilo téměř osmnáctkrát.

Model Volvo S90 4D, který byl na trh uveden teprve ve druhé polovině roku 2016, překročil limit 13 a půl krát.

Mezi největší znečisťovatele patřily dále modely Fiat 500X 2.0, Renault Capture 1.5 dCi, Landrover Discovery Sport HSE TD4 nebo Mercedes B 180 d.

„Seznam ukazuje, že hraniční hodnoty dramaticky překračují i nové modely. To není možné přijmout,” uvedl Axel Friedrich, který testy vedl.

V provozu při aktuálním testu dokázaly požadované hodnoty dodržet jen modely Audi A5 2.0 TDI, Mercedes E 200d s novým motorem OM-654, Audi Q3 2.0 TDI quattro a VW Sharan 2.0 TDI.

Intenzivní debata o budoucnosti dieselů

O budoucnosti naftových aut se v Německu v posledních týdnech diskutuje stále intenzivněji. Pětice německých automobilek Volkswagen, Audi, Porsche, BMW a Daimler se měla v minulosti tajně domlouvat o nákladech, dodavatelích a technologiích, včetně systému kontroly emisí u dieselových motorů – což mohlo stát u zrodu emisní aféry.

Německý automobilový koncern Daimler AG měl podle nedávno zveřejněných informací mezi lety 2008 až 2016 v Evropě a USA prodávat vozy vypouštějící nadměrné emise oxidů dusíku, ačkoli prošly příslušným měřením. [celá zpráva]

Podvádění automobilek při měření emisí u dieselových modelů přišlo poprvé na přetřes u Volkswagenu. Emisní aféra této automobilky vypukla v září 2015, kdy ji z tohoto prohřešku obvinila americká Agentura pro životní prostředí. [celá zpráva]

Skandál se velice rychle rozšířil do Evropy i Asie. Ukázalo se, že se týkal vedle mateřské značky Volkswagen i modelů Audi, Porsche nebo Škoda. Později měly kvůli emisím problémy i koncerny Fiat Chrysler nebo Renault.