V samotném červnu tempo růstu výrazně zpomalilo na 2,1 procenta z květnových 7,6 procenta. Odbyt nicméně dosáhl 1,49 miliónu vozů, což představuje nejlepší červnový výsledek za deset let.

Výrazný růst v prvním pololetí zaznamenala poptávka v Itálii a ve Španělsku. Prodej aut ve Španělsku stoupl o více než sedm procent a v Itálii téměř o devět procent. Automobilové trhy v Německu a ve Francii vykázaly zhruba tříprocentní růst, v Británii však odbyt klesl o více než procento, upozorňuje ACEA.

Největší podíl na prodejích aut v Evropě má koncern Volkswagen, v červnu stoupl meziročně o dvě desetiny procentního bodu na 23,3 procenta. Prodeje podle agentury Bloomberg táhnou cenově dostupné značky Škoda a Seat v kombinaci s SUV luxusní značky Porsche.

Nejrychleji rostou Toyota a Fiat

Odbyt Škoda Auto v pololetí v zemích EU meziročně vzrostl o 6,2 procenta na 354 631 vozů. V samotném červnu se prodej zvýšil o 3,6 procenta na 65 513 vozů, tržní podíl značky tak stoupl na 4,4 procenta ze 4,3 procenta před rokem.

Největší nárůst prodejů v červnu ale zaznamenala japonská Toyota díky poptávce po hybridních modelech. Oproti loňsku jí prodeje v EU stouply o 13 procent. Za ní je Fiat s nárůstem o 7,9 procent díky zájmu o vozy Panda a Fiat 500.

Český Svaz dovozců automobilů již dříve oznámil, že prodej nových osobních aut v ČR se v prvním pololetí zvýšil o 8,8 procenta na 144 451 vozů. V samotném červnu však meziroční tempo růstu zpomalilo na 3,6 procenta z květnových 11 procent.