Většina zákazníků (83 procent) uvedla, že po zavedení EET zaregistrovala vyšší ceny některých produktů a služeb. Nejvíce si toho všimli u potravin a restauračních služeb. Kromě toho se 56 procent zákazníků domnívá, že jim EET více uškodí, než pomůže.

„Navzdory všemu si až 53 procent myslí, že na to podnikatelé mají právo. Uvědomují si, že pro některé to mohlo zvýšit náklady na provozovnu a jsou solidární,” podotkla Zuzana Maderová ze společnosti Staffino. Ta nabízí aplikaci, přes kterou zákazníci hodnotí zaměstnance firem, včetně restaurací. Naopak firmám umožňuje komunikaci se zákazníky a sledování hodnocení zaměstnanců.

63 procent preferuje zrušení

Téměř polovina (49 procent) podnikatelů uvedla, že zvyšovali ceny produktů a služeb. Jde podle nich o následek nákladů spojených se zavedením EET. Ceny se zvýšily nejčastěji v rozmezí od jednoho do pěti procent.

Zhruba 63 procent podnikatelů se vyslovila pro zrušení EET. Podle osmi procent by situaci pomohlo vylepšit lepší motivace podnikatelů a snížení daňového zatížení.

Dalších sedm procent nevidí žádný prostor pro vylepšení. Šest procent podnikatelů pak požaduje zavedení stejných pravidel pro všechny.