Článek
V roce 2015 zvolilo jízdu první třídou necelých 390 tisíc lidí, loni jich už bylo přes 490 tisíc, sdělil Tomáš Kováč, mluvčí Železniční společnosti Slovensko, Hospodárským novinám.
Růst zájmu o cestování první třídou zaznamenali také soukromí dopravci.
„V business třídě jsme zaznamenali meziroční nárůst počtu cestujících o víc než padesát procent. V nejvyšší třídě Premium byl nárůst dokonce osmdesátiprocentní,“ potvrdil deníku zástupce společnosti Leo Express. Nárust zájmu o vyšší třídy potvrdil rovněž RegioJet.
Přispělo k tomu nejen snižování rozdílu v ceně jízdného v první a druhé třídě, kdy například při cestě z Bratislavy do Košic si cestující připlatí za vyšší třídu pět eur (133 Kč), ale jednotlivé vagóny nejsou podle cestujících přeplněné, jsou čistší a je v nich lepší wifi připojení.
To ostatně potvrdil i cestující Jozef Balog. Hospodárským novinám řekl, že vyšší třídou cestuje z Bratislavy do Trebišova kvůli synovi. „Nepotřebuji, abychom se tlačili v kupé s partou hlučných studentů,“ uvedl.