„Předloňské zisky významně ovlivnily investice do technického a technologického vybavení celé skupiny. Významný vliv na výši zisků měla v roce 2015 také akvizice finské společnosti Transtech a s tím spojené náklady,” upřesnila na dotaz Novinek mluvčí.

Škoda Transportation loni vyrobila 87 nízkopodlažních moderních tramvají, které dodala například do Helsinek, Bratislavy či Prahy. Skupina vyprodukovala i víc než deset dvoupodlažních vozů pro finskou železnici, soupravy metra pro Petrohrad a lokomotivy pro Německé dráhy (Deutsche Bahn).

„Zároveň jsme vyrobili desítky trolejbusů a deset nových elektrobusů," dodala Černá. Z klíčových zakázek uvedla například tramvaje pro německý Chemnitz, turecký Eskişehir nebo lotyšskou metropoli Rigu.

Zájem z Číny

Škoda Transportation je největší firmou zabývající se dopravním strojírenstvím ve střední a východní Evropě. Loni zaměstnávala 5327 lidí. Mezi hlavní aktivity patří především výroba tramvají, příměstských elektrických vlaků, lokomotiv, souprav metra, trolejbusů nebo elektrobusů.

Do výzkumu a vývoje firma loni investovala 1,032 miliardy korun.

Podle informací ČTK probíhají jednání o možném prodeji skupiny Škoda Transporation čínské společnosti CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation). Největší výrobce vlaků na světě závěrem loňského roku přiznal zájem o české strojírny prohlášením pro hongkongskou burzu. Žádná dohoda zatím nebyla uzavřena.