Za uplynulý rok převedla Česká pošta na smluvní partnery celkem 149 provozoven a tento trend by měl pokračovat i dál.

Do roku 2025 by společnost chtěla mít jen asi 700 vlastních provozoven, zbylých zhruba 2500 poboček chce nechat provozovat své partnery.

„Rozdíl spočívá v tom, že je provozována třetí osobou, nikoliv Českou poštou. Z hlediska poskytovaných základních poštovních služeb není mezi pobočkou a poštou Partner žádný rozdíl,“ uvedl mluvčí pošty Matyáš Vitík.

Projekt je inspirovaný zahraničím. V Německu smluvní partneři provozují téměř sto procent poboček státní pošty, v Rakousku je to podle České pošty 71 procent poboček.

Pošta Partner

Poskytuje všechny základní služby, tedy příjem a výdej listovních a balíkových zásilek, příjem a výplatu poštovních poukázek, vybrané bankovní služby, výplatu důchodů, SIPO, prodej poštovních cenin a zboží, prodej kolkových známek a vybrané služby, jako jsou například on-line dobíjení předplacených SIM karet, prodej losů okamžitých loterií, prodej dálničních kupónů a volný prodej tisku.
Zdroj: Česká pošta