Zvýšit zisk se IAG podařilo i přes to, že tržby skupině meziročně klesly o 1,3 procenta na 22,5 miliardy eur.

IAG uvedla, že oslabení libry po loňském referendu o brexitu jim zvýšilo náklady o 460 miliónů eur (12,4 miliardy korun). Po referendu IAG vydala varování ohledně možného zhoršení výsledků.

Aerolinky obvykle nakupují pohonné hmoty za dolary, výrazný pokles jejich cen ale převážil nad měnovými vlivy. Náklady skupiny na pohonné hmoty loni klesly o 20 procent, IAG zároveň pokračuje v restrukturalizaci a snižování nákladů i v dalších oblastech, píše BBC.

Podle šéfa IAG Willieho Walshe se firmě podařilo dosáhnout dobrých výsledků i přes náročné podmínky na trhu. „V roce 2016 jsme přepravili přes 100 miliónů cestujících – dvakrát víc, než kolik British Airways a Iberia dohromady přepravily v roce 2010, rok před vznikem IAG,“ řekl Walsh. Dodal, že při zachování současných kurzů a cen paliva IAG letos zvýší provozní zisk.

Pomoci mají také levné transatlantické lety z Barcelony do USA, které spouští nízkonákladová dcera Iberie, společnost Vueling. Čelí ale expanzi jiných nízkonákladovek, jako je norská Norwegian Air Shuttle. Ta ve čtvrtek uvedla, že nabídne tisíce jednosměrných letenek z BritánieIrska do USA za zaváděcí cenu 65 dolarů (1665 korun), další pak od 99 dolarů včetně poplatků.