Spojení podniků by bylo jednou z největších fúzí v historii. Tržní hodnota Unileveru je nyní přes 100 miliard liber (3,2 biliónu korun), uvedl server BBC.

„Kraft potvrzuje, že předložil Unileveru nabídku na spojení obou skupin, čímž by vznikla přední společnost v oblasti spotřebního zboží," uvedla ve sdělení firma Kraft Heinz. „Ačkoli Unilever návrh odmítl, chceme pracovat na dosažení dohody o podmínkách transakce,” píše se dále.

Podle analytiků z toho vyplývá, že Kraft Heinz první nabídkou jen „testoval půdu”.

Společnost Kraft Heinz vznikla v roce 2015 spojením potravinářské skupiny Kraft Foods a výrobce kečupů H. J. Heinz.

Unilever v roce 2010 uzavřel závod v Nelahozevsi na Mělnicku a ukončil tak výrobu v Česku. Nadále však v tuzemsku prodává širokou škálu produktů, například rostlinné tuky, majonézy a dresinky Hellmann's, margaríny Flora či Rama, kořenící směsi nebo omáčky Knorr.

Do portfolia Unileveru patří například zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček, kosmetické značky Dove a Rexona nebo čisticí přípravky Domestos.