Hlavní obsah

Cestující natočil za jízdy pootevřené dveře vagónu ČD. Je to problém, přiznala firma

• Aktualizováno

Nebezpečnou situaci zaznamenal na video jeden ze čtenářů Novinek. Ve vagónu Českých drah na trati z Berlína do Hamburku nebyly za jízdy ve vysoké rychlosti zavřené dveře. Šlo o vlak, který provozují německé Deutsche Bahn. České dráhy přiznaly, že vagón má technické problémy s dveřmi. Loni v létě přitom na Olomoucku zemřelo po vypadnutí z vlaku dítě.

Pootevřené dveře vagónu ČD za jízdyVideo: čtenář Novinek

 
Článek

„Ve dvou stech kilometrech za hodinu na trati Berlín–Hamburk byly rozbité dveře a hrozilo tím následné vypadnutí. Byl to vlak Českých drah,” napsal čtenář Novinek. Video natočil v úterý 31. ledna. Na záběrech je vidět i blikající červené výstražné světlo.

Loni v červenci na Olomoucku vypadla za jízdy z vlaku tříletá holčička. Nepřežila. Jak k neštěstí došlo a zda dveře správně dovíraly, stále vyšetřuje policie a drážní inspekce. [celá zpráva]

Mluvčí Českých drah (ČD) Petr Šťáhlavský Novinkám potvrdil, že na záběrech je vůz ČD modernizovaný Škodou Transportation, přesněji její dceřinou firmou Pars Nova. „Vagón je náš, ale vlak ne. Jde o vlak Deutsche Bahn obsazený personálem této společnosti. ČD v Německu vlaky neprovozují,” řekl Novinkám.

Dveře se plně neotevřou, argumentuje Škoda

Žádné hlášení z Deutsche Bahn ohledně problémů s dveřmi jeho kolegové z depa zatím neměli, věc prověřují. „Technicky tam nějaké komplikace, problémy s dveřmi, jsou,” přiznal nicméně mluvčí.

Zda mohlo jít o pochybení personálu Deutsche Bahn, nechtěl spekulovat. „Otázka je, co se stalo, nestalo, zda došlo třeba k nějaké nepovolené manipulaci a podobně,“ dodal. Podle jeho informací systém německých drah funguje tak, že vlaky mají mít zamčené a zablokované všechny dveře ještě v nulové rychlosti, než se vlak rozjede.

Personál v těchto případech dveře uzamkne a označí nálepkou, která upozorňuje cestující, že jsou mimo provoz, a že mohou využít ostatní dveře soupravy. „Uzamčené dveře jsou zabezpečené proti otevření a jakékoliv další manipulaci, to znamená, že bezpečnost cestujících zajištěna. Následně je zjištěná závada dveří v depu odstraněna, v případě vozidel nově dodaných vozidel v záruce obvykle servisem dodavatel,” dodal mluvčí ČD.

„V této chvíli nevíme, v jakých provozních podmínkách byl vůz nasazen, ani nemáme k případu žádné další bližší informace. Po jejich obdržení se budeme problémem zabývat. Chceme ale zdůraznit, že vzhledem k použitému typu mechanismu dveří nemůže při vzniku technické závady dojít k tomu, aby se dveře plně otevřely a došlo k přímému ohrožení cestujících,” řekl Novinkám mluvčí Škody Transportation Michal Tobrman.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám