Za nárůstem je jak větší počet prodaných klasických hamburgerů, tak i zvyšující se zájem o snídaňový sortiment. Výše tržeb se týká restaurací provozovaných přímo i franšízových restaurací, které tvoří tři čtvrtiny všech tuzemských restaurací americké značky. Výši zisku nebo ztráty firma neuvedla.

Rostoucí zájem o snídaňové menu je podle generálního ředitele McDonald’s pro Česko a Slovensko Tomasze Rogacze způsobeno mimo jiné i tím, že Češi stále častěji snídají mimo domov.

Přehled tržeb řetězce McDonald’s v ČR
RokTržby (v mld. Kč)
20124,17
20134,09
20144,16
20154,37
20164,57

Na přípravu vaječných pokrmů, které jsou součástí snídaňové nabídky, společnost vloni spotřebovala 4,5 miliónu vajec. To je o třetinu více než v roce 2015. Kromě toho se vloni v restauracích McDonald’s spotřebovalo 2200 tun hovězího masa na přípravu hamburgerů a 4000 tun hranolek.

McDonald’s v České republice podniká od roku 1992, kdy v pražské Vodičkově ulici otevřela první provozovnu. Zaměstnává více než 5000 lidí po celé ČR.

Celosvětové tržby řetězce ve čtvrtém čtvrtletí minulého roku stouply o 2,7 procenta. [celá zpráva]