„Vzhledem k výraznému poklesu cen pohonných hmot v obchodním roce 2015/2016 se nám u čerpacích stanic - i navzdory rostoucím výtočím - nepodařilo dosáhnout očekávaných tržeb,” uvedla firma.

Globus ani nezvyšoval podíl zboží prodávaného v akčních slevách. Za růstem zisku stál nárůst obchodní marže a větší efektivita v nákladové oblasti.

Hypermarkety Globus letos na jaře uvedly, že investují v Česku v dalších třech letech čtyři miliardy korun. Společnost plánuje vybudovat malé prodejny v centrech měst, rekonstrukci vybraných hypermarketů či e-shop.

Deset dalších prodejen a zvýšení obratu

Globus odhaduje, že v Česku může zvýšit obrat o dalších deset miliard korun. Plán firmy počítá se zhruba deseti novými prodejnami, ať už hypermarkety, nebo menšími obchody.

Německá společnost v ČR nyní provozuje 15 hypermarketů s průměrnou prodejní plochou okolo jedenácti tisíc metrů čtverečních. Na tuzemském trhu je od roku 1996.