Součástí ceny je provoz mýtných bran za čtyři miliardy korun, poskytnutí součinnosti při předávání systému novému provozovateli, nákup nových palubních jednotek a zavedení služby jednotného evropského mýta (EETS).

KOMENTÁŘE DNE:

Naplněný a důstojný život - na člena protikomunistického odboje Františka Zahrádku vzpomíná Václav Klaus ml. Čtěte zde>>

Současný kontrakt s Kapschem na provozování mýtného systému vyprší na konci letošního roku a ministerstvo dopravy nestihlo najít pokračovatele provozu v řádném výběrovém řízení.

Resort proto navrhl prodloužení smlouvy s Kapschem o maximálně tři roky, aby měl čas najít nového provozovatele v otevřené soutěži. Do té se budou moci zájemci přihlásit s jakoukoliv technologií, tedy nejen s takzvaným mikrovlnným systémem, který pro výběr Česko využívá nyní. Variantou jsou například satelitní mýtné systémy.

Návrh na prodloužení smlouvy, který vyvolal spor uvnitř vládní koalice, schválila vláda 11. července. [celá zpráva]

Vyřešili sporný dodatek

Původně ministerstvo dopravy předpokládalo, že stát za služby v rámci dodatku zaplatí zhruba šest miliard korun. Na samotném provozu mýta ušetří stát proti současnosti zhruba půl miliardy ročně, což odpovídá slevě 28 procent.

Výsledná cena je součtem všech poptávaných služeb v maximální výši, je však pouze na ministerstvu dopravy, v jakém objemu je bude čerpat. Konečná cena tak může být nižší.

Součástí dohody je i vyřešení sporného dodatku o stavbě nových mýtných bran na úsecích, které získají stavební povolení do roku 2017. Nově dohoda počítá s tím, že Kapsch postaví mýtné brány na dálničních úsecích, které se budou otevírat během uvedeného tříletého období.

Nová dohoda rovněž předpokládá součinnost Kapsche při přípravě nového tendru. Společnost tak má předat dokumentaci systému při přípravě nové soutěže. Zároveň počítá s asistencí specialistů Kapsche při předávání systému novému provozovateli vzešlému z výběrového řízení.

Plánem na prodloužení smlouvy s Kapschem se již zabýval antimonopolní úřad. Šetření ale zastavil, protože v době podání podnětu ještě nebylo zahájeno zadávací řízení, ani podepsána smlouva. [celá zpráva]