Automobilka Suzuki Motor v květnu přiznala, že v Japonsku od roku 2010 používala metody testování spotřeby, které nebyly v souladu s předpisy.

Popřela však, že by se tímto způsobem snažila údaje o spotřebě uměle vylepšit. Upozornila, že čísla, která na základě nesprávných testů poskytovala, se příliš nelišila od správných údajů.

Mzdy vedoucích půjdou dolů

„Znovu se omlouvám za potíže, které jsme způsobili," uvedl Osamu Suzuki na středeční tiskové konferenci. Automobilka rovněž oznámila, že v důsledku skandálu plánuje snižování mezd vedoucích pracovníků.

Osamu Suzuki, původně Osamu Matsuda, převzal příjmení po své manželce, pravnučce zakladatele automobilky, pro kterou začal pracovat už v roce 1958. Převzít jméno manželky je v Japonsku v takových situacích možné, rod Suzuki totiž neměl žádné mužské potomky – dědice.

Suzuki je čtvrtým největším výrobcem aut v Japonsku.

Podobný skandál otřásl také menším domácím rivalem Mitsubishi Motors, který používání metod odporujících japonským předpisům přiznal již v dubnu. V květnu kvůli skandálu odstoupil z funkce prezident a provozní ředitel Mitsubishi Tecuró Aikawa.