Řetězec také zrekonstruuje vybrané hypermarkety a vybuduje nový e-shop. Do všech prodejen by se měl rozšířit systém samoobslužného skenování zboží během nákupu.

Služba je zatím dostupná pouze v obchodech v Praze Čakovicích a na Zličíně, v Brně a v Pardubicích. Systém funguje tak, že si zákazník spolu s nákupním košíkem vezme skener, během nakupování průběžně načítá kódy zboží a má tak okamžitý přehled o ceně nákupu. Jakmile přijde k pokladně, může okamžitě zaplatit, aniž by musel vykládat zboží na pás.

Řetězec plánuje on-line prodej vína

Menší prodejny umožní řetězci dostat se z okrajů velkých měst blíže k jejich centrům a tím i k novým zákazníkům. Zároveň se Globus chce soustředit také na modernizaci hypermarketů a rozšíření služeb, především vlastních pekárenských a řeznických provozů.

V létě Globus spustí také nový e-shop, zatím jen s vínem. „E-shop Vinotéky vnímáme jako projekt, na kterém si chceme ověřit naše předpoklady, abychom byli v budoucnu připraveni nejenom na on-line prodej dalšího trvanlivého sortimentu, ale abychom měli i dostatečně výkonný logistický řetězec pro prodej například čerstvých potravin,” uvedl vedoucí vývoje nových kanálů Globusu Bronislav Matyšek.

Německá společnost v ČR nyní provozuje 15 hypermarketů, na tuzemském trhu působí od roku 1996.