„Víme, že rok 2016 bude dalším velmi náročným rokem pro skupinu Volkswagen,” řekl Müller a dodal, že firma dělá pozvolné pokroky v objasňování emisního skandálu.

KOMENTÁŘE DNE:

Zeman versus ne-Zeman - Předvolební prezidentské klání předjímá Jiří Pehe. Čtěte zde>>

Oprava dotčených vozů bude podle něj nejdůležitějším úkolem firmy, dokud nebude opraven poslední vůz. Současně se znovu za aféru omluvil.

Jednotlivé značky automobilky v rámci celé skupiny podle něj nyní pracují na snižování nákladů. I přes skandál má firma šanci vykázat v letošním roce solidní růst provozního zisku, dodal Müller.

Sníží odměny, ale ne definitivně

Volkswagen již minulý týden uvedl, že vykázal kvůli nákladům spojeným s emisním skandálem rekordní celoroční ztrátu 1,6 miliardy eur (přes 43 miliard Kč). [celá zpráva]

V roce 2014 přitom vydělal téměř 11 miliard eur. Náklady související s emisním skandálem loni Volkswagen připravily o zhruba 16,2 miliardy eur.

Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních aut Volkswagen (VW), Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladních MAN, Scania a užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Automobilka vyplatí 12 současným a bývalým členům správní rady 63,24 miliónu eur (1,7 miliardy Kč) za rok 2015, kdy vykázala rekordní ztrátu. Firma zrušila část bonusů, doplatí je však později v případě, že budou splněna určitá kritéria výkonu, včetně oživení cen akcií, napsala agentura Reuters.

Ukážou nový elektromobil

Šéf VW rovněž oznámil, že představí nový elektrický vůz a zřídí novou firmu zaměřenou na operace, jako je sdílení aut. Elektrické vozy se mají stát novým charakteristickým znakem Volkswagenu a do roku 2020 chce automobilka 20 nových modelů.

Odbyt automobilů z koncernu Volkswagen loni klesl o dvě procenta na zhruba deset miliónů vozů, i přesto se dokázal vrátit na první místo největšího světového prodejce před Toyotu. [celá zpráva]

Celkové tržby VW stouply o více než pět procent na 213,3 miliardy eur.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 miliónů naftových aut.