Dráhy objednaly v loňském roce deset pětivozových a čtyři třívozové elektrické jednotky s kapacitou 350 a 200 sedících cestujících u společnosti Škoda Vagonka, která je členem skupiny Škoda Transportation. Vlaky začne firma dodávat postupně  od druhé poloviny letošního roku a první cestující by měly vozit na podzim, uvedly ČD v tiskové zprávě.

Do soutěže o pojmenování nového vlaku přišlo 5097 originálních návrhů od 2333 hlasujících.

Představení vlaku InterPanter

Představení vlaku InterPanter

FOTO: ČD

„Vybrat nejlepší jméno z pěti tisícovek návrhů nebyl vůbec jednoduchý úkol, každý návrh jsme jednotlivě posoudili, do nejužšího výběru, finálního seznamu top 10, postoupily ty nejoriginálnější. Vítězný InterPanter pak nejvíce vystihuje účel nových jednotek, a tím je zajištění vnitrostátní dálkové dopravy Českých drah,“ řekl Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu.

Vizualizace interiéru vlaku InterPanter

Vizualizace interiéru vlaku InterPanter

FOTO: ČD

„Inter je označení pro dopravy mezi regiony – Inter-regio. Pro jednoduchost ale regio z názvu vypadlo a zůstalo InterPanter. Panter pak souvisí s tím, že je to z rodiny panter (např. RegioPanter), upřesnil Novinkám mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Mezi dalšími názvy ve finále byly například ExpressPanter, Panter, RapidPanter, InterRegio, InterFalcon, InterTiger, InterLion, InterGepard nebo Blue Arrow (asi v odkazu na úspěšné meziválečné vozy přezdívané jako Modrý šíp).

„Rádi bychom první jednotku nasadili do zkušebního provozu už na podzim letošního roku. Prvními pasažéry by pak mohli být cestující z Brna do Olomouce,“ dodal Štěpán.

Vizualizace interiéru

Prostor pro kola a kočárky

FOTO: ČD

Soupravy mají klimatizaci, bezbariérové toalety, Wi-Fi a audiovizuální systém. Jsou vybavené i polstrovanými a polohovatelnými sedačkami, sklopnými stolky a elektrickými zásuvkami. Nabídnou také oddělené oddíly pro cestující s dětmi do 10 let nebo prostory pro uložení jízdních kol, kočárků a dalších objemných zavazadel.