Jako podmínku pro to, aby své činnosti na Blance nepřerušila, si společnost stanovila uzavření soudem potvrzeného smíru k tomuto datu.

„Již tři roky čekáme na realizaci usnesení Rady hlavního města Prahy, podle kterého měla být zasmluvněna naše činnost správce stavby a odpovídajícím způsobem navýšena naše odměna. Nemůžeme si dovolit dále dotovat stavbu Blanky. Pokud se k 15. lednu 2015 nepodaří s hlavním městem Prahou uzavřít smír, přerušíme veškeré práce,“ řekl právní zástupce IDS Marek Nespala.

Kořeny současné situace se podle IDS datují již od 18. října 2011, kdy Rada hlavního města Prahy přijala usnesení, ve kterém stanovila cenu tunelového komplexu Blanka na 36,980 miliardy korun. Tato cena již zahrnuje navýšenou odměnu IDS, o kterou se nyní vede spor.

Současně Rada v usnesení vydala pokyn, aby příslušným způsobem byla upravena smluvní dokumentace všech dodavatelů stavby. Zatímco u většiny dodavatelů tato úprava již proběhla, v případě IDS se tak dodnes nestalo. IDS tak pracuje podle smlouvy z roku 1997, která předpokládala ukončení stavby do konce roku 2011, a objem prací neměl překročit 16 miliard. Stavba se však protáhne celkově nejméně o 3,5 roku a objem prací i po započtení navýšení cen stavebních prací výrazně narostl, uvedla firma v dopise.

Tunel Blanka měl být podle bývalého primátora Tomáše Hudečka otevřen na svátek Blanky 2. prosince.  Již koncem listopadu ale firmy podílející se na výstavbě uvedly, že zkušební provoz začne na přelomu března a dubna.