Prodej piva společnosti klesl o 2,7 procenta. Firma uvedla, že na objemu prodeje se projevilo zhoršení v Rusku a na Ukrajině a srpnové deštivé počasí na západě Evropy.

Pokles prodeje společnost zaznamenala také v Severní Americe, když obchodníci na jejím největším trhu ve Spojených státech snižovali zásoby, v Jižní Americe v Brazílii trh po fotbalovém mistrovství světa stagnoval.

V Číně se prodeji piva Anheuser-Busch InBev naopak dařilo. Čínští spotřebitelé častěji sahali po jejích prémiových značkách Harbin a Budweiser a základní zisk jí tam stoupl o pětinu.

Rychlý růst

Společnost Anheuser-Busch InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. Skupina v roce 2009 prodala Pivovary Staropramen a další aktivity ve východní Evropě firmě CVC Capital Partners, od které je později získala severoamerická pivovarská skupina Molson Coors Brewing Company.

AB InBev má v portfoliu asi 200 značek z celého světa, včetně Beck's a Stella Artois. Dlouhá léta se pře s Budějovickým Budvarem o značku. V létě koupila sto procent akcií pivovaru Samson. [celá zpráva]

V září přinesl list The Wall Street Journal zprávy, že se Anheuser-Busch InBev údajně chystá podat nabídku na převzetí svého hlavního globálního konkurenta SABMiller, vlastníka Plzeňského Prazdroje, za 122 miliard dolarů (2,6 biliónu korun). [celá zpráva]