Podle závěrů studie digitální hudba nabízí zákazníkům větší možnost volby, což umožňuje rozvoj nových formátů. Měla by také zbrzdit pokles tržeb hudebního průmyslu na meziročních 0,1 procenta v roce 2018.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Podobný vývoj se týká i filmů. Tržby za stream videa a internetovou televizi budou do roku 2018 vyšší, než kolik se utrží za prodej či půjčování nosičů, jako jsou DVD nebo Blu-ray.

„Boom digitalizace se nevyhýbá ani českým zákazníkům. Již loni se v Česku například proinzerovalo na internetu dvakrát více peněz než v televizi. A do dvou let by měli Češi utratit za digitální video více než při koupi či půjčování DVD disků či Blu-ray,“ říká Olga Řehořková, specialistka na zábavní a mediální průmysl PwC Česká republika.

Celosvětové tržby mediálního a zábavního průmyslu z digitálního obsahu podle studie porostou v následujících pěti letech v průměru o 12 % ročně. Na celkovém růstu odvětví se tak v letech 2013 až 2018 budou podílet z téměř dvou třetin. Prodeji digitálního obsahu by mělo nahrávat rozšíření mobilních technologií a mikroplateb.