Postupně od 15. června začnou České dráhy nahrazovat dosavadní starší vozy na rychlíkové lince R 6 Praha–Plzeň–Cheb modernizovanými vagóny, které dosud jezdily především ve vlacích EuroCity z Prahy do Vídně. Na této trase nově nasazuje railjety od Siemensu.

„Linka Praha–Cheb přes Plzeň bude první rychlíkovou trasou, kde během léta nahradíme u všech spojů celou kmenovou soupravu starších vozů novými vagóny,“ řekl generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz.

Cestující ve 2. třídě si budou moci vybrat mezi oddílovým vozem se šesti místy v kupé s textilem čalouněnými sedačkami nebo velkoprostorovým vozem, kde jsou u vybraných míst také větší stolky vhodné pro práci na počítači.

Od půlky června začnou České dráhy nahrazovat dosavadní starší vozy na rychlíkové lince R6 Praha – Plzeň – Cheb modernizovanými vagóny, které dosud jezdily především ve vlacích EuroCity z Prahy do Vídně.

Interiér velkoprostorového vozu typu Bpee.

FOTO: České dráhy

Ve vozech bude klimatizace, elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky, bezbariérové WC a místa pro přepravu jízdních kol.

Po obnově kmenových souprav zůstanou starší vozy na této lince už jen jako posilové vozy v období zvýšené přepravy například na začátku a konci víkendů.

Od poloviny června se rozšíří také provoz multifunkčních vozů typu Bbdgmee. Nově obslouží přibližně polovinu běžných rychlíků na linkách R 8 Bohumín–Ostrava–Přerov–Brno a R 9 Brno–Havlíčkův Brod–Praha. Zde se toto zlepšení dotkne celkem zhruba 20 rychlíků.

Další modernizované vozy budou nasazeny do běžných rychlíkových spojů v průběhu druhé poloviny letošního roku. Předpokládá se například dodávka vozů řady ABpee od polské společnosti PESA nebo vozů typu Bdtee z KOS Krnov.