Hlavní obsah

Pojištění budou muset mít i cestovní agentury. Některé zřejmě skončí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Od nového roku budou zřejmě muset platit pojištění i cestovní agentury. Chystaná novela podmínek podnikání v cestovním ruchu podle odborníků pročistí trh a prospěje zákazníkům.

Foto: Bohuslav Borovička, Právo

Turisticky frekventované Pakoštane

Článek

Přes 3500 cestovních agentur v ČR bude muset být zřejmě od roku 2015 pojištěno proti úpadku. Počítá s tím návrh novely zákona o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, který připravuje ministerstvo pro místní rozvoj (MMR).

Novelu, která je v souladu s novým občanským zákoníkem, chce MMR předložit vládě v dubnu. Řekl to náměstek ministryně pro místní rozvoj Jiří Houdek. Nyní se povinnost mít pojištění proti úpadku vztahuje jen na cestovní kanceláře.

Návrh nově vyžaduje pojištění proti úpadku po každém "pořadateli zájezdu". Norma má podle Houdka přinést spotřebitelům od letní sezóny 2015 vyšší ochranu při koupi dovolené.

Všem stejným metrem

"Na každého, kdo bude organizovat zájezd, budou stejné požadavky jako na cestovní kancelář. Často klienti v nabídkách nerozliší, co je cestovní kancelář, agentura či třeba fyzická osoba, která pořádá zájezd," uvedl Houdek. Cestovní agentury podle něj budou muset také zveřejňovat hospodářské výsledky.

Ministerstvo připravilo návrh změny zákona již loni. Po sladění terminologie s novým občanským zákoníkem jej plánuje do vlády předložit v dubnu, uvedla ministryně pro místní rozvoj Věra Jourová (ANO).

Pro část cestovních agentur by nový požadavek mohl být podle odborníků likvidační.

"Ne všechny cestovní agentury, především ty malé, by si mohly pojištění proti úpadku dovolit a mohlo by dojít k dalšímu pročištění trhu subjektů podnikajících v cestovním ruchu," uvedl analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek. Podle něj ale jde o krok správným směrem, který by zvýšil důvěryhodnost subjektů na cestovním trhu.

Reklama

Výběr článků

Načítám