Nákup je v souladu se strategií nizozemské firmy, jejímž cílem je rozšířit geografický dosah na současných a přilehlých trzích a získat vedoucí postavení na těchto trzích. "Akvizice firmy SPAR v České republice je důležitým strategickým krokem a znamená vzrušující novou etapu společnosti Ahold v České republice," komentoval akvizici v prohlášení generální ředitel Aholdu Dick Boer.

Člen správní rady zodpovědný za zahraniční operace ve firmě SPAR Rudolf Staudinger k prodeji dodal, že strategie rakouské firmy je založena na tom, že se firmě podaří získat na trzích, na kterých působí, udržitelnou pozici. To se však v České republice ukázalo jako nerealizovatelné. Firma se proto rozhodla dále zaměřit na další trhy, jako jsou Maďarsko, Slovinsko a Chorvatsko.

Ahold působí v České republice od roku 1991. V současnosti má v České republice 284 supermarketů a hypermarketů Albert. Po dokončení akvizice by firma měla být s více než 330 obchody jedničkou v maloobchodním prodeji potravin v České republice.

Jedničkou byl dosud Kaufland

Žebříček největších obchodníků v Česku zatím vede Kaufland. V účetním období končícím v únoru 2013 provozoval 107 obchodů a otevřel čtyři nové. Společnost zvýšila počet zaměstnanců o 640 na 9801. Ve finančním roce 2012/2013 jí vzrostly tržby o šest procent na 48,2 miliardy korun.

Na druhém místě je společnost Tesco Stores, Aholdu patřilo třetí místo. Vyplývá to z posledního přehledu vývoje obchodu v Česku společnosti Incoma GfK a časopisu Zboží&Prodej. Na dalších místech jsou Makro, Penny Market, Globus, Lidl a Billa. Do TOP 10 patří i SPAR ČOS a Geco. Pořadí v žebříčku je ale jen orientační, protože finanční roky řetězců se liší.

Řetězec
Tržby (v mld. Kč bez DPH)
Kaufland Česká republika
45,4
Tesco Stores ČR
44,0
Ahold Czech Republic
40,5
Makro Cash & Carry ČR
30,4
Penny Market
29,9
Globus ČR
24,2
Lidl Česká republika
23,4
Billa
20,5
Geco
17,3
SPAR ČOS
13,2

Podle výsledků studie Shopping monitor 2014 společnosti Incoma GfK nakupovali Češi v posledním půlroce nejraději v hypermarketech. Plných 44 procent českých domácností uvádí, že v nich utratilo největší část svých výdajů za potraviny a drogerii. Jejich podíl nicméně meziročně mírně poklesl.

Naopak zájem Čechů o nákupy v diskontních prodejnách výrazně roste. Jako své hlavní nákupní místo je uvádí 25 procent domácností. Obliba supermarketů zůstává stabilní – preferuje je 17 procent lidí.