Rozhodnutí zatím není pravomocné. Ohodnocení Ringier Axel Springer CZ činí podle dřívějších informací 170 miliónů eur (4,7 miliardy korun). Původní vlastník Ringier Axel Springer Media AG zároveň prodal svou účast v české První novinové společnosti (PNS), jejímž hlavním předmětem činnosti je distribuce tisku. Návrh na schválení majetkových změn podala na ÚOHS společnost RONGOSOR, která má nově kontrolovat Ringier Axel Springer CZ a jejím prostřednictvím Ringier Axel Springer Print CZ, a. s.

Podle obchodního rejstříku je jediným akcionářem Rongosoru Křetínský, Tkáč je předsedou dozorčí rady firmy, která byla založena loni v listopadu. Původní vlastník, který je společným podnikem Ringier AG a Axel Springer SE, loni v prosinci uvedl, že se chce soustředit na další rozšiřování svého obchodu v Polsku, Srbsku a na Slovensku, kde už zaujímá silné postavení v oblasti digitálního tisku.

Zájem měl i Babiš

Transakce je pokračováním trendu ovládání domácích vydavatelů českými vlastníky. Naposledy se tak stalo v případě společnosti MAFRA, která vydává Mladou frontu Dnes a Lidové noviny a jež se stala součástí mediální divize podnikatele a vicepremiéra Andreje Babiše. Miliardář se přitom zajímal i o Ringier Axel Springer, z této transakce ale sešlo.

Ringier Axel Springer CZ je jednou z předních mediálních společností v ČR. Vedle Blesku vydává také tituly Aha! a Sport nebo časopisy Reflex, ABC, GEO, Blesk pro ženy, Blesk Hobby či Svět motorů.

V roce 2012 společnosti stoupl zisk před zdaněním o 55 miliónů na 498,2 miliónu korun. Pomohlo k tomu mimo jiné vyplacení dividendy 141 miliónů korun z dceřiné firmy Ringier Axel Springer Print CZ, jež zahrnuje dvě tiskárny. Celkové výnosy klesly o 8,7 procenta na 2,096 miliardy korun. Hlavní příčinou byl pokles inzertních výnosů a prodaného nákladu vlivem zvýšení DPH.