Posledním úsekem, který ŘSD v plánuje v letošním roce modernizovat, je úsek mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Tuto stavbu čeká ještě veřejné projednání na začátku února, vydání povolení pro tento úsek je možné očekávat po tomto datu, řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Pokud nikdo nepravomocná stavební povolení nenapadne, plánuje ŘSD vypsat výběrová řízení na stavbu uvedených úseků na konci března. Zatím ŘSD zveřejnilo pouze předběžné informace, ve kterých hodnotu všech tří zakázek odhadlo na necelé dvě miliardy korun.

Vloni ŘSD zahájilo obnovu na čtyřech úsecích mezi Lhotkou a Velkou Bíteší, Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.