AB InBev tak získá zpět kontrolu nad podnikem, který v roce 2009 prodal investiční skupině KKR za 1,8 miliardy dolarů.

„Oriental Brewery posílí naše postavení na rychle rostoucích trzích v Asii a Tichomoří,“ uvedl generální ředitel AB InBev Carlos Brito. AB InBev má nyní podle agentury Reuters v tomto regionu relativně slabou pozici. Asie a Tichomoří se na celkovém objemu prodeje podniku podílí zhruba 14 procenty.

Rychlý růst poptávky po pivu v Asii přilákal do tohoto regionu přední světové pivovary, které se tak snaží kompenzovat slabou poptávku na vyspělých trzích.

Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal amerického konkurenta Anheuser-Busch za 52 miliard dolarů.

AB InBev má v portfoliu asi 200 značek z celého světa, včetně značek Budweiser, Beck’s nebo Stella Artois. Od americké Anheuser-Busch zdědil řadu dlouhodobých právních sporů s českobudějovickým Budvarem o značku Budweiser a její různé obměny.