Soupravy Leo Express tak budou jezdit bez zastávky z Prahy až do Olomouce a nově zastaví v Přerově. Rychlejší spojení mezi Prahou a Moravou bude konkurenční výhodou Leo Expressu, uvedl Novotný.

„Od neděle zrušíme zastávky v Čechách. Chceme vyjít vstříc moravským cestujícím, aby mohli jet bez zastávky z Moravy až do Prahy,“ sdělil Novotný, podle kterého zastávky v Čechách prodlužují cestování vlakem na trase do Prahy až o půl hodiny. Rozhodnutí jezdit bez zastávky z Olomouce až do Prahy Novotný zdůvodnil také tím, že 70 procent cestujících ve vlacích společnosti Leo Express pochází z Moravy.

Dopravce Leo Express od neděle zároveň přidá novou trasu spojující Prahu se Starým Městem u Uherského Hradiště a jeho vlaky budou pravidelně zastavovat v Přerově, což je důležitý železniční uzel. Díky nové zastávce v Přerově se firmě podle Novotného otevře trh s několika desítkami tisíc potenciálních cestujících. „Předpokládáme, že naše tržby se díky tomu zvýší o několik procent,“ řekl.

Zákazníky se snaží získat i RegioJet

Novotný vypočítal, že cestu z Přerova do Prahy vlaky Leo Express od neděle zvládnou urazit až o 50 minut rychleji než spoje Českých drah. „Počítáme s tím, že cestující, kteří pojedou do Prahy vlakem Českých drah například z Břeclavi, v Přerově přestoupí na náš vlak,“ podotkl Novotný.

Zatímco vlaky Leo Express nebudou od neděle v Čechách zastavovat, tak konkurenční společnost RegioJet bude nově obsluhovat stanice v České Třebové a v Zábřehu, kde dosud zastavovaly jen odpolední spoje z Prahy. Dopravce, který patří do skupiny Student Agency Radima Jančury, se tak snaží získat další zákazníky. Dosud byly tyto stanice doménou vlaků Českých drah.

RegioJet od 15. prosince také navýší počet spojení, když mezi čtvrtkem a nedělí vypraví z Prahy do Ostravy i opačným směrem po jednom večerním spoji navíc. Některé jeho soupravy budou nově zastavovat ve stanici Třinec-centrum.