Hlavní obsah

Některé autosedačky propadly v nárazových testech, jiné obsahovaly chemikálie

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Deset modelů dětských autosedaček pro různé váhové kategorie si vzal pod drobnohled spotřebitelský časopis dTest. A výsledek? Dvě sedačky neuspěly v nárazových testech, další obsahovaly výrazné množství rizikových chemikálií.

A DOST! AutosedačkyVideo: Stream.cz

 
Článek

„Sedačka Osann Babyride zcela propadla v bočním nárazovém testu, při kterém hlavička figuríny narazila do dveří automobilu,“ uvedl Ondřej Jánoška, redaktor časopisu dTest. U testované sedačky Britax Römer Xtensafix zase došlo podle Jánošky při čelním nárazu k nebezpečnému posunutí pásu vozidla kvůli nevhodné konstrukci.

Pás se při čelním nárazu s figurínou tříletého dítěte posunul směrem ke krku, při zkoušce s figurínou desetiletého dítěte došlo k posunu v oblasti pánve. Obě sedačky z toho důvodu získaly v testu bezpečnosti hodnocení nedostatečně.

Zjištěny látky s rakovinotvornými účinky

U některých sedaček byly zjištěny také rizikové chemikálie. Nejhůře v tomto ohledu dopadla sedačka Britax Römer Max-Fix. „V popruzích sedačky, které může dítě žvýkat, testy odhalily polycyklické aromatické uhlovodíky (PAU), tedy látky s rakovinotvornými účinky,“ sdělil Jánoška. Nebezpečné látky byly odhaleny také v sedačkách Cybex Aton 3 0 Isofix Base a Nania Drive SP 0/1.

Jak připomněl dTest, každá sedačka musí vyhovovat současně platné normě ECE 44, která však pro homologaci nevyžaduje zkoušku bočního nárazu. V příštím roce však již sedačky budou muset vyhovovat novému předpisu, známému pod označením i-Size, který crashtesty bočního nárazu pro homologaci vyžaduje.

Předpis má rovněž omezit chybovost při montáži sedaček a nově je rozdělit do kategorií nikoli podle hmotnosti, ale podle výšky dítěte.

Reklama

Výběr článků

Načítám