„Jednání mezi M.video a (investičním) fondem PPF o možné akvizici 100 procent Eldorada byla pozastavena, protože se nepodařilo dosáhnout shody ohledně podmínek a kvůli nařízením FAS,“ prohlásil podle agentury Reuters mluvčí M.videa Anton Pantělejev.

Firma M.video jednala o převzetí Eldorada již v roce 2011, dohoda se však neuskutečnila. Plán byl znovu oživen na počátku letošního roku.

M.video je co do obratu největším ruským prodejcem elektroniky a loni zvýšil tržby o 20 procent na 158 miliard rublů (zhruba 91,5 miliardy korun). Řetězec loni otevřel 42 prodejen a nyní jich má 305. Tržby Eldorada loni vzrostly o 15 procent na 112 miliard rublů a na konci roku 2012 měla síť 404 obchodů.

Spojení obou řetězců by vytvořilo silnějšího konkurenta expandující síti Media-Saturn, která je součástí německého maloobchodního gigantu Metro. Media-Saturn vstoupila na ruský trh v roce 2006 a zatím na něm má 45 prodejen.

Nezanedbatelné angažmá v Rusku

Společnost PPF se v Rusku výrazně angažuje. Provozuje tu zejména banku Home Credit & Finance Bank (HCFB), která patří k hlavním hráčům na trhu spotřebitelských úvěrů. Dále má zhruba 20 procent v těžební společnosti Polymetal. Loni PPF vyměnila podíl v ruské bance Nomos za akcie Uralkali, která je největším producentem uhličitanu draselného na světě, a ovládla zemědělský holding RAV Agro-Pro.

V březnu PPF získala od ruské banky Sberbank úvěr 185 miliónů eur na výstavbu první etapy kancelářského areálu na západním předměstí Moskvy.