Hlavní obsah

Konkurence v Rusku přestala mít zájem o Kellnerovu síť prodejen Eldorado

– Moskva

Největší ruský maloobchodní prodejce spotřební elektroniky M.video se už nebude dál snažit o koupi konkurenční sítě prodejen Eldorado, jejímž vlastníkem je česká skupina PPF miliardáře Petra Kellnera. Obě firmy se totiž nemohou dohodnout na podmínkách prodeje. Také požadavky tamního antimonopolního úřadu (FSA) společnosti M.video vadí.

Článek

„Jednání mezi M.video a (investičním) fondem PPF o možné akvizici 100 procent Eldorada byla pozastavena, protože se nepodařilo dosáhnout shody ohledně podmínek a kvůli nařízením FAS,“ prohlásil podle agentury Reuters mluvčí M.videa Anton Pantělejev.

Firma M.video jednala o převzetí Eldorada již v roce 2011, dohoda se však neuskutečnila. Plán byl znovu oživen na počátku letošního roku.

M.video je co do obratu největším ruským prodejcem elektroniky a loni zvýšil tržby o 20 procent na 158 miliard rublů (zhruba 91,5 miliardy korun). Řetězec loni otevřel 42 prodejen a nyní jich má 305. Tržby Eldorada loni vzrostly o 15 procent na 112 miliard rublů a na konci roku 2012 měla síť 404 obchodů.

Spojení obou řetězců by vytvořilo silnějšího konkurenta expandující síti Media-Saturn, která je součástí německého maloobchodního gigantu Metro. Media-Saturn vstoupila na ruský trh v roce 2006 a zatím na něm má 45 prodejen.

Nezanedbatelné angažmá v Rusku

Společnost PPF se v Rusku výrazně angažuje. Provozuje tu zejména banku Home Credit & Finance Bank (HCFB), která patří k hlavním hráčům na trhu spotřebitelských úvěrů. Dále má zhruba 20 procent v těžební společnosti Polymetal. Loni PPF vyměnila podíl v ruské bance Nomos za akcie Uralkali, která je největším producentem uhličitanu draselného na světě, a ovládla zemědělský holding RAV Agro-Pro.

V březnu PPF získala od ruské banky Sberbank úvěr 185 miliónů eur na výstavbu první etapy kancelářského areálu na západním předměstí Moskvy.

Reklama

Výběr článků

Načítám