Modernizace úseku se nedávno zastavila, když zhotovitelská firma OHL ŽS požadovala proplacení víceprací kvůli údajně horšímu stavu komunikace, než předpokládal projekt. Žák poté firmě pohrozil vypovězením smlouvy, pokud práce neobnoví. OHL v pondělí oznámila, že začne znovu stavět v úterý v 8:00.

"Na dalších modernizovaných úsecích D1 jsou stejné problémy, staví se tam, vyjednává se tam a platí pro ně stejně tvrdá opatření jako pro tento inkriminovaný úsek," uvedl v pondělí ministr.

Státní kontrola je jedním ze sedmi bodů, na kterých se státní investorské organizace s ministrem dohodly k udržení nákladů na práce nad rámec dopravních projektů pod kontrolou.

Podle dohody budou nyní náklady na vícepráce odsouhlasovány dopředu, nikoliv zpětně, jako to bylo dosud. Každá vícepráce bude muset být nově zdůvodněna a vyúčtována a každý, kdo ji schválí, za ni ponese osobní odpovědnost. Zjištění viníci víceprací budou muset být hnáni k pracovněprávní a trestní odpovědnosti. Z každé vícepráce také přijmou investoři systémový závěr, aby se už neopakovala. U chyb projektů bude stát vyžadovat náhradu škody po projektantech.

Po odstranění betonových desek z krajnice vozovky na úseku D1 se ukázalo, že je dálnice v horším stavu, než s jakým počítal projekt oprav. Únosnost na krajnicích je menší, a nelze tak položit nový povrch ani v jednom jízdním pásu. Proto OHL stavbu zastavila.